Консультація для педагогів "Взаємодія закладу дошкільної освіти родиною (сучасні підходи)"
Для педагогів у нашому закладі була проведена консультація «Взаємодія закладу дошкільної освіти з родиною (сучасні підходи)».
Родина має особливе значення для становлення життєвої компетентності дошкільника як особистості. Її вплив на дитину багатогранний: формуються основи самосвідомості; формуються емоційна, вольова сфери дитини; формуються її потреби та інтереси; розвивається елементарна життєва позиція.
Щасливе дитинство може бути в тих дітей, які живуть у щасливих сім’ях. Тут діти гармонійно розвиваються, живуть своїми бажаннями і мріями.
Спільні турботи про долю дитини об’єднують і допомагають разом долати труднощі у вихованні. Тому дуже важливо дотримувати їх як у родині, так і в дитячому садку.
Як же потрібно працювати з батьками у закладі дошкільної освіти? Система роботи з ними містить опосередковані форми педагогічної просвіти, позбавлені навчального характеру, але вони впливають, збагачуючи сім’ю новими враженнями і знаннями.
В повсякденному житті дитячого садка виникає безліч приводів звернутися за сприянням до батьків там, де педагогічний персонал не може обійтися своїми силами. Наприклад, узяти участь у виготовленні дидактичного матеріалу, обладнанні ігрових куточків, за ініціативою батьківського комітету в допомозі у ремонтних роботах, переобладнанні майданчика і т. ін. Таке залучення батьків до розв’язання організаційних проблем позбавлене організованого впливу на сім’ю. Останнім часом дедалі більше поширене поєднання, за можливості, завдань педагогічної освіти з наданням практичної допомоги дошкільній установі. Так, дітям старшої групи пропонують запросити маму в групову кімнату у вільний час і всім разом оновити ляльковий гардероб.
Батьки можуть допомогти участю в заходах, ініціативою у пошуках цікавих занять, співпрацею у реалізації задумів. Поступово в них пробуджується стійкий інтерес до життя дитини в дитячому садку.
Завдяки цілеспрямованій і терплячій роботі дитячий садок може змінити байдужість деяких батьків.
Залучаючи їх до всього, чим насичене життя дитини, можна успішно розв’язувати завдання педагогічної освіти та впливати на деякі глибинні процеси пізнання й емоційної сфери людини, що управляються розвитком дитини.