Консультація для педагогів "Розвиток пізнавальних процесів дітей старшого дошкільного віку з використанням ІКТ"
У закладі була проведена консультація для педагогів «Розвиток пізнавальних процесів дітей старшого дошкільного віку з використанням ІКТ».
На сучасному етапі розвитку наша країна зазнає значних перетворень в економічній, політичній, виробничій, культурно-освітній сферах життя. Масовий перехід до користування електронно-обчислювальною технікою, робота з різноманітними носіями інформації, упровадження нових технологій виробництва вимагають від кожного індивіда розвиненого логічного мислення, мовлення, пам’яті, уваги. Економічні зміни в країні, активізація політичних дискусій зумовлюють потребу виховувати інтелектуально розвинену особистість, здатну насамперед грамотно, аргументовано та переконливо доводити власну думку.
Особливої уваги потребує дошкільна освіта, оскільки саме в дошкільному віці формуються більшість освітніх умінь і навичок, розвиваються розумові операції, удосконалюються мовлення, мислення, пам’ять, увага, уява та інші психічні функції особистості.
Комп’ютер привабливий для дітей, як і будь-яка нова іграшка. Це дає змогу використовувати комп’ютер у грі, створюючи нові можливості та лінії розвитку ігрових ситуацій. Психологи відзначають: чим раніше дитина ознайомиться з комп’ютером, тим меншим буде психологічний бар’єр між нею і машиною, адже малюк практично буде позбавлений страху перед технікою.
Дошкільники цікавляться комп’ютером, його будовою, функціями, можливостями, отримуючи гарний емоційний стан, задоволення. Працюючи на комп’ютері, дитина 6-го року життя діє з наочними екранними образами, що наділяє ігровим значенням. Старший дошкільник переходить від звичних для нього практичних дій з предметами до дій з ними в образному плані (уявному, модельному, символічному). Робота дитини з комп’ютером формує передумови теоретичного мислення, здатність працювати в індивідуальному темпі. Дитина, яка опанувала елементарну комп’ютерну технологію, краще за інших готова мислити, розв’язувати задачі у внутрішньому плані, почуватися компетентною у житті в інформаційному плані.
Комп’ютер, будучи найсучаснішим інструментом для опанування інформації, є технічним засобом навчання та відіграє значну роль у загальному технічному розвитку дошкільників.
Під час консультації педагоги получили рекомендації щодо організації освітнього процесу.