Підписатися на RSS

Школа для батьків "Адаптація дітей раннього віку до дитячого садка"

В період раннього віку дитина виходить за межі вузького сімейного кола, починає контак­тувати з незнайомими дітьми, дорослими, у неї з’являються елементарні обов’язки, зростають самосвідомість та усвідомлення власного «Я», формується внутрішня позиція щодо довкілля, з’являється здатність усвідомлювати дії та вчинки.

Найпершим суспільним середовищем для дитини є заклад дошкільної освіти, основне призначення якого — соціальна адаптація до умов життя в товаристві незнайомих дітей і дорослих, виховання ціннісного ставлення до довкілля, природи, людей і самої себе.

Однією з актуальних проблем було і є збереження і зміцнення здоров’я дітей. А психічне здоров’я — це показник успішного розвитку особистості.

Адаптація — це пристосування організму до нової обстановки. Адаптація включає широкий спектр індивідуальних реакцій, характер яких залежить від психофізіологічних і особистісних особливостей дитини, від сімейних стосунків, що склалися, від умов перебування в закладі дошкільної освіти.

Головне, треба пам’ятати, що до 2-3 років у дитини немає досвіду спілкування з однолітками. У цьому віці дорослий виступає для дитини як партнер по грі, взірець для наслідування і задовольняє потребу дитини в доброзичливій увазі та співпраці.

Треба роз’яснювати матері, що їй слід допомагати дитині звикати до дитячого садка.

Зазвичай кожна дитина по-різному реагує на нову ситуацію, проте є і певні загальні ознаки.

Гірше за інших почуваються в дошкільних установах діти з флегматичним темпераментом.

Ускладнюючим чинником адаптації слід також назвати і конфлікти в сім’ї, нетовариськість батьків. Вступ до співтовариства дітей легко переноситься дитиною, якщо вона до того часу вже звикла до контактів з дорослими і дітьми, що не належать до її сім’ї.

Адаптація дитини в колективі, контакти з іншими дітьми і вихователями, формування навичок, ігри, заняття, дотримання режиму, підготовка до свят — ось неповний перелік позитивного впливу дитячого садка.

Початок відвідування закладу дошкільної освіти — це не тільки нові умови життя і діяльності, режиму і харчування, а й нові контакти та обов’язки. Звикання до дитячого садка часто супроводжується порушенням емоційного стану дошкільника, погіршенням сну, апетиту, підвищенням захворюваності.

Соціально-психологічна адаптація до дитячого садка у різних дітей відбувається не однаково, відповідно до віку, типу вищої нервової діяльності, стану здоров’я, стилю виховання в сім’ї, родинних взаємин, рівня розвитку в дитини ігрових навичок, її контактності, доброзичливості, емоційної залежності від матері тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 108