Психогімнастика як засіб розвитку і формування емоційного благополуччя
Психогімнастика входить до групи методик для корекції спілкування у дітей. Руйнування стосунків між дітьми багато в чому є наслідком рухової расторможенності, невміння словесно спілкуватися. Стимулювання словесного позначення відчуттів допомагає дитині. Назва своїх відчуттів передбачає хоч би деяке їх розуміння дітьми. Дитина повинна усвідомити, що між думками, відчуттями і поведінкою існує зв'язок. В ході психогімнастики вивчають різні емоції і можливість управління ними. Основною метою є подолання бар'єрів в спілкуванні, розвитку кращого розуміння себе і інших, зняття психічної напруги.
Психогімнастика - це курс спеціальних занять(етюдів, вправ і ігор), спрямованих на розвиток і корекцію різних сторін психіки дитини (пізнавальної та емоційно-особової сфери).
Загальним завданням є збереження психічного здоров'я і попередження емоційних негативних проявів у дітей.
Основні достоїнства психогімнастики :ігровий характер вправ(опора на провідну діяльність дітей); збереження емоційного благополуччя дітей; опора на уяву; можливість групової форми роботи.
Цілі психогімнастики : опора на природні механізми в розвитку дитини; подолання бар'єрів в спілкуванні, розумінні себе і інших; зняття психічної напруги і збереження емоційного благополуччя дитини; створення можливості для самовираження; розвиток "мови почуттів" (назва емоцій веде до емоційного усвідомлення дитиною себе).
Як правило, психогімнастика використовується, якщо виявляються:
• порушення психомоторики;
• розлади емоційної сфери;
• дитячі страхи;
• труднощі характеру і поведінки.
Включення в розвиток дитини психогімнастики зробить її емоційне здоров'я лише міцніше!